Montažne nadstrešnice polako postaju pretežan oblik zaštite aubomobila od spoljnih uticaja, ali i ukrase dvorišta i javnih površina.
Preuzimajući primat od garaža dobile su i posebno mesto u građevinarstvu te se na tržištu može naći široka lepeza mogućnosti koja se razlikuje po načinima konstrukcije, materijalima, dizajnu, saglasno tome i ceni.
Pored praktičnosti u smislu izvođenja, za njihovo postavljanje nije potrebna dozvola za gradnju ukoliko, shodno našim zakonskim propisima, temeljna ploča nije veća od 10m². Ova površina, uz odgovarajuću konstrukciju i krovnu prekrivku dovoljna je za dva do tri automobila.
Prednosti montažnih metalnih nadstrešnica
Za razliku do garaža izrađenih od tradicionalnih materijala, montažne nadstrešnice su, pri sadašnjim partitetima cena, daleko manje opterećenje po budžet čemu doprinosi i brzina gradnje.
Manje materijala ne znači automatski i manju cenu u odnosu na tradicionalnu gradnju budući da na nju utiču i faktori kao što su:
- ušteda u vremenu i troškovima za dobijanje potrebnih dozvola za gradnju
- brzina gradnje
- niži troškovi transporta
- manje ljudskih i materijalnih resura angažovanih na izvođenju radova
Osim finansijskog momenta velika prednost u odnosu na klasičnu gradnju je i mogućnost da se konstrukcija rasklopi i delocira, po potrebi, na drugo mesto. Lako se može redimenzionirati po svim parametrima, tako da, suštiniski jednom postavljena, ne zahteva velika dodatna ulaganja u smislu izmene gabarita.
U pogledu dizajna pruža velike mogućnosti tako da saradnjom sa projektanima i izvođačima, naručioci mogu dobiti ultramoderne nadstrešnice u različitim kreativnim rešenjima.
Lako se uklapaju u svaki ambijent, ne narušavajući pejzažnu celinu, a u dobrom delu slučajeva, dizajnom mogu doprineti njenom kvalitetu.
Projekat i plan gradnje
Iako zvuči jednostavno, postupak gradnje nije preporučljivo počinjati bez projekta. Ovakve situacije, olako shvaćen jednostavni objekat, bez preciznog plana, na kraju može doneti i do 50% veće troškove od planiranih. Projekat podrazumeva i plan gradnje koji uključuje i rok, ali i predviđa količinu materijala, broj radnika, i način konstrukcije u najefikasnijem odnosu.
Sa prethodno urađenim projektom može se birati najpovoljnija varijanta kada je u pitanju materija, od kvaliteta do količine u zavisnosti od željenog izgleda. Za početak je dovoljna skica željenog objekta koja se potom, u saradnji sa izvođačima, može detaljno razraditi, a tek nakon detaljnih analiza valja sklopiti konačan plan pa tek tada računati na racionalno izvođenje.
Način izvođenja
Postavljane temeljne ploče najčešće zahteva daleko manje zemljanih radova, iskopa i odvoženja materijala, te nalivanja betonom nego što je to slučaj sa klasičnom garažom. Izuzetak su nadstrešnice koje se prave na relativno nepristupačnim terenima, kao što su ekstremne kosine na kojima inače nije moguće izgraditi garažu, ali je montažna zaštita automobila izvodljiva uz nešto više truda oko temeljne jame (iskopi, nasipanje, postavljanje potpornog zida i slično).
Postavljanje metalnih konstrukcija, najčešće čeličnih, ili aluminijumskih profila je najlakši deo procesa gradnje. Vezivanje za ploču i noseće grede krovne konstrukcije, bez obzira kako je planirano izvođenje krova je, u ovoj fazi, najbitniji deo posla. Nadstrešnice za autombile najčeše imaju krov na jednu, ili dve vode, ali se sve češće mogu naći i polukružne ili zakrivljene.
Praksa poznaje i nadstrešnice koje imaju i jednu do tri bočne strane, ali i slučajeve kada se planira da pored zaštite automobila imaju i multifunkcionalnu namenu (odlaganje alata, rezervnih delova i slično).
Aluminijumske montažne nadstrešnice
Sve popolarnije zbog ekonomičnosti, brzine gradnje, ali i mogućnosti kreativnih rešenja koja mogu doprineti estetskom momentu pejzaža, aluminijumske nadstrešnice za automobile osvajaju i javne površine. Zbog lakoće postavljanje pogodne su i kao javne garaže, ali i kao prekrivke za parkirališa ispred poslovnih i stambenih objekata. Kao materijal otporan na atmosferske uslove, vlagu, koroziju, sunce, aluminijum prednjači u odnosu na drvo, a njegova prednost su i niži troškovi održavanja.
Završna obrada- bojenje i plastificiranje aluminijumu daju ne samo dodatnu zaštitu, već pružaju mogućnosti poigravanja kreativnim rešenjima, tako da auto nadstrešnice postaju i ubranistički ukrasi.
Krovni pokrivači mogu biti od različitog materijala, ali se kao prekrivke za aluminijumske nadstrešnice, zbog lakoće i mogućnosti vezivanja, najčešće koristi leksan. Otporan na visoke temeprature, kao i na grad, idelna je pokrivka za ove namene.
Dodatne mogućnosti
Metalne nadstrešnice za automobile mogu biti i samostalna celina, ali i dodatak postojećem objektu. Kako je istaknuto, jednostavan način izvođenja omogućava i da se demontiraju i delociraju po potrebi.
Sa stanovišta zahteva za racionalnim korišćenje resursa, materijali se mogu se reciklirati, ukoliko prestane potreba za njihovim korišćenjem.