Kućne kancelraije su danas sastavni deo svakog doma i predstavljaju značajan dodatak bez kog se ne može. Bilo da je remote rad sastavni deo vašeg posla ili imate priliku da radite od kuće po potrebi, dobro organizovana kućna kancelarija će biti vaš najbolji saveznik. Za rad od kuće će vam biti potrebno više od računara, stola i stolice kao glavnih elemenata radnog prostora. Ukoliko želite da zaista budete uspešni i obavite posao koji vam je namenjen, potrebno je da uložite malo vremena i energije u kreiranje najbolje kućne kancelarije koja će vam pomoći da budete produktivni.
Odaberite prostor za rad
Na prvom mestu je odabir prostora za kancelraiju. Iako bi idelano bilo da možete da se osamite u jednu prostoriju, šanse za ovo su male jer nemaju svi slobodnu dodatnu prostoriju koju mogu da pretvore u kancelariju. Ukoliko, pak, možete da priuštite sebi ovo, probajte da se fokusirate samo na kreiranje kancelarije, bez dodavanja drugih funkcija tom prostoru. Ukoliko je potrebno da stvorite mali kutak u drugoj prostoriji, neka to bude prostor koji će imati dovoljno privatnosti kako biste mogli na miru da obavljate posao.
Organizujte centralni deo
Centar radnog prostora treba da bude sto za kojim ćete sedeti. Uz njega vam je potrebna i stolica koja treba da bude udobna i da odgovara vašim potrebama. Rad od kuće omogućava više udobnosti te ovde imate odabir između raznih tipova stolice – od pilates lopte, udobne fotelje do raznih tipova gejming ili kancelarijskih stolica. Glavni uslovi za odabir su ergonomičnost i funkcionalnost. Prilikom odabira stola, vodite računa da je neophodno da pored računara na njega mogu da vam stanu papiri ili dodatna oprema poput skenera ili štampača kada to bude bilo potrebno.
Dodatna oprema za rad
Rad od kuće ne umanjuje značaj korišćenja određenih sredstava za rad poput skenera i štampača. Ukoliko radite od kuće, znate koliko vremena može da oduzme odlazak do kopirnice kako biste nešto skenirali ili štampali. Posedovanje ovih dodatnih sredstava za rad je funkcionalno, praktično i može da vam uštedi i vreme i novac. Opremite se dodatnim materijalom koji će vam biti potreban, kao što je renomirani papir za štampanje koji će vam omogućiti kvalitet štampe. Takođe, razne fascikle i registratori će vam pomoći da ovaj materijal bezbedno odložite na odgovarajući način.
Bez nereda i gomilanja
Često se ljudi tokom rada od kuće više opuste i za kratko vreme radni sto postane prostor na kom se sve odlaže, i ono potrebno i ono nepotrebno. Sve ovo će negativno da utiče na vašu motivisanost za rad i može da dovede do gubitka volje da završite određeni posao. Upravo zato je od izuzetnog značaja da pokušate da eliminišete nered i izbegavate da gomilate stvari u blizini radnog okruženja. Često ove stvari odvlače pažnju jer će se minut koji ćete odvojiti da pogledate nešto pretvoriti u nekoliko minuta, ponekad čak i nekoliko sati i time vas sprečiti da se vratite u redovan tok rada.
Oplemenite prostor detaljima
Rad od kuće je izazovan kada je u pitanju motivacija i volja za radom. Često se jedna kafa može pretvoriti u sat vremena pauze nakon koje će vam biti teško da se vratite obavezama. Pronađite način da ukrasite radni prostor kako biste u njemu uživali i osećali se prijatno. Detalji kojima ćete oplemeniti prostor su najbolji način da u tome i uspete. Na prvom mestu se nalaze biljke koje su najbolji način da u kancelariju unesete ne samo detalj koji će prostor učiniti prijatnijim, nego i nešto što će pozitivno uticati na vaše zdravlje. Pored toga, detalji poput slika, osvetljenja i prostora za skladištenje koji je vizuelno efektan će dodatno ulepšati vaš prostor za rad.
Kada je u pitanju rad od kuće, postoji način da ga učinite prijatnijim i produktivnijim. Počnite od radnog prostora i menjanja navika koje će vam pomoći da se bolje organizujete kako biste bili sigurni da ćete uspeti sve da postignete.