AutoriPotražite vašeg omiljenog autora!

The Mind Gym – Gimnastika uma

Читать Журналы онлайн бесплатно
андроид

Oktavijus Blek i Sebastijan Bejli

"Možemo odabrati način sopstvenog razmišljanja. Nismo unapred programirani da svet posmatramo na određeni način, nego uglavnom možemo slobodno da odlučimo kako razmišljamo i komuniciramo."

* * *

"Svi možemo napredovati. Kao što odlaskom u teretanu možemo steći bolju telesnu kondiciju, tako svi možemo proširiti sopstveni mentalni kapacitet."

* * *

"U svom najširem smislu inteligencija obuhvata mnogo više od apstraktnog rešavanja problema (ili koeficijenta inteligencije). Osim sistemskog razmišljanja, inteligencija obuhvata fizičke i društvene veštine, kao i sposobnost opažanja, maštu, emocije i mnoge druge vidove ličnosti. Sve ih je moguće poboljšati."

* * *

"Skloni smo da potcenjujemo činjenicu da je ono što radimo stvar navike, a ne nepromenljiv oblik ponašanja, te da odražava mentalno "standardno stanje stvari" koje možemo da promenimo, iako smo to zaboravili. Otkrivanjem sve većeg broja mogućnosti koje su nam na raspolaganju postaje nam lakše da se oslobodimo svojih navika uobičajenog stanja stvari."

* * *

"Ponekad je nova "standardna mogućnost" bolja od stare. Korisno je zameniti pogrešan način prisećanja tuđih imena s pouzdanim sistemom. Ali, mnogo je korisnije pamtiti čitav opseg mogućnosti, jer različite okolnosti zahtevaju različit pristup."

* * *

"Jedno od najznačajnijih otkrića savremene psihologije glasi: sami odabiramo način sopstvenog razmišljanja."

* * *

"Dobre vesti: kao što možemo da "odaberemo" da razmišljamo kako se svet urotio protiv nas, tako možemo da odaberemo da razmišljamo kako sami upravljamo sopstvenom sudbinom."

* * *

"Optimisti su uporniji i otporniji pa tako postižu bolje rezultate."

* * *

"Ne može se reći da sve u životu ide u skladu s očekivanjima optimista. Daleko od toga. Koliko god oni imali sreće, iznenadili biste se kad biste znali koliko često optimisti greše."

* * *

"Pažljiv optimista je onaj koji hoda uskom stazom između prihvatanja premale i prevelike odgovornosti. Na primer, nakon pozitivnog događaja pažljivi optimista prihvata zasluge, ali samo u onoj meri u kojoj smatra da mu pripadaju."

* * *

"Kad je reč o negativnim događajima iz prošlosti, pažljivi optimista prihvata odgovarajuću odgovornost i pokušava da vidi šta je dobro u toj situaciji. Možda može nešto da nauči za ubuduće (govor više nikad neću započeti takvom šalom) ili uočava kakva je ta situacija tek mogla da bude (na svu sreću, nije bilo novinara)."

* * *

"Trebalo bi da svi težimo da postanemo pažljivi optimisti. Ali, koliko ste zapravo takvi?"

* * *

"Pažljivi optimista je svestan kada treba biti optimističan, a kada pesimističan. Ukratko, postoje tri situacije u kojima je najbolje prihvatiti pesimističan stav. 1) Pri donošenju velikih odluka, 2) Kad bi posledice pogrešne odluke mogle biti krajnje ozbiljne, 3) Kad pokušavate da utešite veoma nesrećnu osobu. U skoro svim ostalim situacijama bolje ćemo proći ako smo optimistični."

* * *

"Kad postanete svesni kako posmatrate svet oko sebe, bez obzira na razlog takvog stava, možete da odlučite da li želite da ga promenite."

* * *

""Šta god vam neko rekao, vrlo je malo onoga što čovek ne može da uradi. Izbor je uvek između 'hoću' i 'neću'. Prema mom iskustvu, ljudi često kažu da nešto ne mogu da urade ili da vi nešto ne možete da uradite, skrivajući time činjenicu da je, zapravo, reč o mogućnosti izbora. Uvek postoji mogućnost izbora. Zapravo žele da kažu da neće nešto uraditi ili da vi nešto ne biste trebalo da uradite. Ponekad je tako i bolje, ali uvek postoji i druga mogućnost.""

* * *

"Mnogi od onih koje danas smatramo izvanrednim ljudima postali su uspešni baveći se onim što se "ne može" uraditi. Izgleda da se ipak moglo i da su oni to učinili."

* * *

"Svi su oni znali, a mi bismo to trebalo zauvek da zapamtimo, da je "ne mogu" pogrešna reč kad je reč o donošenju životnih odluka."

* * *

""Shvatio sam da sam zbog izmišljenih strahova odbio ono što se moglo pokazati kao odlična prilika. To mi se nije sviđalo i zato sam odlučio da promenim takav svoj stav. Tog dana sam odlučio da nikad više neću odbiti priliku samo zbog nerazumnih strahova izazvanih onim što bi moglo da se dogodi.""

* * *

""Pretpostavljam da su me strahovi programirali da kažem 'ne mogu', ali sam ja ponovo napisao taj program da bih mogao bolje da biram između 'hoću' i 'neću'.""

* * *

"Ponekad je razlika između onoga što je u našoj moći i onoga što nije potpuno očigledna. Ali, često je donekle nejasna. Upravo sposobnost razlikovanja deli ljude na dve grupe: na one koji uspevaju da se oslobode demona zabrinutosti i one koji ne mogu."

* * *

"Iako svi mi ponekad odugovlačimo, povremena greška bez ikakvih poteškoća prelazi u opasnu manu."

* * *

"U "životnoj banci" veoma je lako nagomilati dugove, kao i na kreditnoj kartici, jer danas odlažemo jedan posao, sutra drugi. Otplaćivanje tih vremenskih dugova može biti dugotrajno i bolno."

* * *

"Ali, evo i dobre vesti: odugovlačenje ne mora biti karakterna osobina s kojom se neki ljudi rađaju; pre bi se moglo reći da je loša navika koju smo usvojili s godinama. Kao što smo naučili da odugovlačimo, tako se od toga možemo i odučiti. Ne samo što ćemo biti manje napeti i bolje ćemo kontrolisati situaciju, nego ćemo imati i više slobodnog vremena."

* * *

"Tajna savlađivanja odugovlačenja krije se u sledećem: potrebno je otkriti kako odugovlačimo u svakoj pojedinoj situaciji. Nakon toga samo treba da smislimo šta možemo da uradimo da bismo se oslobodili te navike."

* * *

"Psiholog Albert Bandura tvrdi da su efikasni i odlučni ljudi upravo takvi zato što veruju da su efikasni i odlučni. Slično tome, ako ljudi misle da su nedelotvorni i neodlučni, uskoro će se pokazati da je to tačno. Razmišljajte proaktivno i pola posla je već obavljeno."

* * *

"U životu često nije važno ono što radite, pa čak ni činjenica da ste to uradili – nego je važan način na koji drugi ljudi tumače ono što radite."

* * *

"Pogrešan utisak ostavljamo zato što smo situaciju navikli da posmatramo isključivo sopstvenim očima, a ne iz drugog ugla. Kad otkrijemo kako stvari možemo da sagledamo sa stajališta neke druge osobe, u mnogo smo boljem položaju, jer možemo da prilagodimo svoje ponašanje, pa je verovatnije da će nas drugi smatrati simpatičnim, voleti nas, poštovati, diviti nam se, verujući da smo uverljivi i zanimljivi."

* * *

"Anais Nin je jednom primetila da "stvari ne stoje kako bi trebalo, nego kakve jesu." Kada je reč o ljudima, važi ista primedba. Različitim ljudima ista osoba može da se učini sasvim različitom."

* * *

"Način na koji neko tumači naše ponašanje verovatno nam više govori o njemu nego o nama. To možda nije naročito korisno, ali je taj uvid zapravo poput zlatnog praha."

* * *

"Iste poslove obavljamo na sasvim različite načine, što zavisi od toga šta smatramo najvažnijim. Ako počnemo da razumemo motive drugih ljudi, mogli bismo postepeno da menjamo svoje ponašanje kako bismo ostavljali pozitivniji utisak na druge ljude."

* * *

"Jedina zajednička osobina omiljenih ljudi jeste njihova sposobnost da u drugoj osobi izazovu osećaj da je posebna, kao da je jedina važna osoba na svetu."

* * *

"Najvažniji razlog zbog kojeg ne hvalimo druge ljude je taj što pretpostavljamo da je osoba i sama svesna kako je dobro obavila posao, pa nema nikakvog smisla da joj to i naglašavamo."

* * *

"Pohvala deluje: Ako ljudima kažete da su nešto dobro uradili, najverovatnije će i drugi put to jednako dobro napraviti – između pohvale i njihovog ponašanja postoji jaka međusobna povezanost. Nema ničeg drugog što bismo mogli da uradimo, a što bi imalo tako predvidljiv uticaj na ponašanje drugih ljudi u budućnosti. I ne samo to. Ako im kažemo šta ne bi trebalo da urade, to bi moglo imati najrazličitije i nepredvidljive posledice. Stoga, ako želite da utičete na promenu nečijeg ponašanja, daleko je najbolje početi s pohvalama."

* * *

"Ezopova basna: Sunce i vetar

Evo priče koja u nagoveštajima ističe koliko je u uveravanju pohvala moćnija od kritike.

Sunce i vetar se nadmeću kako bi videli ko može da navede čoveka da skine kaput. Vetar je prvi na redu. Duva što jače može, stvara vrtloge oko čoveka, koristeći se svom svojom moći da mu oduva kaput. Ali, što vetar jače duva, to čovek čvršće steže kaput oko sebe. Dođe red na Sunce. Umesto da se povuče i pokvari vreme, Sunce stvara predivan dan. Zapravo, tako je lepo i toplo vreme da čoveku postaje prevruće i on skida kaput. Vetar je izgubio u takmičenju, a Sunce je pobedilo."

* * *

"Kao logički mislioci, kad treba da razmišljamo kreativno, posedujemo jednu prirodnu prednost, ali i jednu manu. Najvažnija je sposobnost da se prepustimo nekom procesu. Upravo nam je to potrebno i u tome je naša prednost pred ljudima koji ne razmišljaju na logičan način. Najveća opasnost je naša sposobnost i sklonost neprestanom procenjivanju i prosuđivanju. U mnogim situacijama takav način razmišljanja je i te kako koristan; međutim, ometa nas kad želimo kreativno da razmišljamo."

* * *

"Ne morate biti jedan od svetskih genija da bi vam ideje dolazile u najneočekivanijim trenucima. To se može dogoditi usred noći, dok šetamo s psom ili vozimo automobil – mnogi od nas pronalazili su rešenja na mestima i u razdobljima kad čak nismo bili ni svesni da razmišljamo o problemu. Taj proces naziva se inkubacija: dopuštamo umu da dubinski zaranja u problem, dok istovremeno radimo nešto sasvim drugo."

(Izdavač: Alnari, Beograd, 2008. godina)

The Mind Gym – Gimnastika uma

The Mind GymTokom najvećeg dela života naš um funkcioniše po obrascu automatskog delovanja. Poput turiste koji sve glasnije ponavlja iste reči ako ga meštanin ne razume, i mi smo skloni da uvek razmišljamo i ponašamo se na isti način, čak i ako nam to ne donosi ono što bismo želeli.

Međutim, onda kad uvidimo te mentalne navike, možemo i da ih promenimo.

Kad ih promenimo, postoji veća verovatnoća da ćemo:

• imati više energije i biti manje podložni negativnom stresu

• savladati zahtevne probleme

• uspeti da nagovorimo druge da prihvate naše mišljenje

• uživati u životu.

Više od 100.000 ljudi učestvovalo je u radionicama Gimnastike uma i preporučuju ih svima. Sada su prvi put stotine praktičnih saveta i metoda, utemeljenih na primenjenoj psihologiji, sabrani u jednoj knjizi.

Iz nje možete da naučite kako da preuzmete kontrolu, ostavite dobar utisak, kako da obavite težak razgovor, opustite se i budete kreativni. Ova knjiga pomoći će vam da oslobodite svoj um na poslovnom i kreativnom planu.

Pretraga