AutoriPotražite vašeg omiljenog autora!

Moj život i delo

Henri Ford

"Električna energija i mašine, novac i roba, korisni su samo onda kada nas oslobađaju. Oni predstavljaju samo sredstva do cilja."

* * *

"Današnji sistem ne dozvoljava najbolju uslugu zato što ohrabruje sve vrste gubitaka – i mnoge ljude udaljava od toga da im se usluga u potpunosti isplati. A to ne vodi nikuda. Sve je stvar boljeg planiranja i prilagođavanja."

Opširnije...

Biografija - Henri Ford

Henri Ford

Henri Ford (Springvels Taunšip, 30. jul 1863 — Dirborn, 7. april 1947) je bio američki preduzetnik koji je osnovao Ford Motor Kompanije i pripisan mu je doprinos stvaranju srednjeg sloja američkog društva. Bio je među prvima koji su uveli masovnu proizvodnju velikom broju ljudi dostupnih automobila na pokretnoj traci. To ostvarenje nije samo značilo revoluciju industrijske proizvodnje, već je imalo i velik uticaj na modernu kulturu tako da mnogi društveni teoretičari to razdoblje ekonomske i društvene istorije nazivaju „fordizam“.

U tinejdžerskim godinama preselio se samostalno u Detroit gde se zaposlio kao šegrt u jednoj mašinskoj radionici kompanije Vestinghaus za koju je radio i Nikola Tesla. Westinghaus je tada proizvodio parne lokomotive. Ford je bio opčinjen četvorotočkašima i predosećao je da će svoj život posvetiti četvorotočkašima. Čitao je naučne članke gde je saznao da je nemački inženjer Nikolas Oto konstruisao mašinu sa unutrašnjim sagorevanjem. Ford je otada provodio vreme pokušavajući da napravi vozilo pogonjeno benzinom. Njegov prvi motor sklopljen je u njegovoj bašti, imao je dva cilindra sa četiri radna takta i bio je montiran na biciklu.

Konačno je uspeo da napravi automobil i prikaže ga na trkalištu u Detroitu, što mu je omogućilo da proda 6.000 deonica po 10 dolara u novoj kompaniji. Tada je znao da je spreman da ostvari svoju ideju o kojoj niko nije ni pomišljao, masovna proizvodnja automobila za masovno tržište. Godine 1903. našao je nove investitore koji su bili voljni da ulože 28.000 dolara kapitala u njegovu kompaniju. Ford je zaprepastio poslovni i industrijski svet plaćajući radnicima dnevnice daleko iznad tadašnjeg nacionalnog proseka, 5 dolara dnevnica koju je plaćao Ford u to vreme je bila čak dobra plata a to mu je dovelo najbolje radnike, stručnjake i inženjere da rade za njegovu kompaniju. Henri Ford je prvi uveo proizvodnu liniju za automobile, što mu je omogućilo da potuče konkurente i osvoji evropsko tržište. Model T motor koji je sišao sa proizvodne linije postao je dominantan motor za automobile. Procenjuje se da je 1932. god. Ford držao 33% svetske proizvodnje automobila. Ford Motor kompanija nastavila je ubrzan rast, i do 1925. god. proizvodila je 10.000 automobila svaka 24 sata. To je iznosilo 60 % ukupne proizvodnje automobila u Americi.

Za još korisnih informacija posetite:

http://www.ford.com/

Pretraga